GDR WH40KRPG - DeathWatch

[S]ir[B]ardiel

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non si smentiscono neppure nei critical effects


7
In a gruesome display, the flesh is burned from the target’s head, exposing charred bone and muscle underneath. The
target is blinded permanently and takes 1d10 levels of Fatigue. Also, roll 1d10. This is the target’s new Fellowship,
unless their Fellowship is already 10 or less, in which case nobody really notices the difference.
8 The target’s head is destroyed in a convocation of fiery death. He does not survive.
9
Superheated by the attack, the target’s brain explodes, tearing apart his skull and sending flaming chunks of meat flying
at those nearby. The target is no more.
10+
As above, except the target’s entire body catches fire and runs off headless 2d10 metres in a random direction (use the
scatter diagram on page 248). Anything flammable it passes, including characters, must make an Agility Test or catch
fire (see Special Damage, page 260).
6
The target’s head explodes under the force of the attack, leaving his headless corpse to spurt blood from the neck for
the next few minutes. Needless to say this is instantly fatal.
7
Both head and body are blown into a mangled mess, instantly killing the target. In addition, if the target is carrying any
ammunition it explodes dealing 1d10+5 Impact Damage to any creatures within 1d5 metres. If the target was carrying
grenades or missiles, these too explode on the target’s person.
8
In a series of unpleasant explosions the target’s head and torso peel apart, leaving a gory mess on the ground. For the
rest of the fight, anyone moving over this spot must make a Challenging (+0) Agility Test or fall prone.
9
The target ceases to exist in any tangible way, entirely turning into a kind of crimson mist. You don’t get much deader
than this, except…
10+
As above, except such is the unspeakably appalling manner in which the target was killed, that any of the target’s allies
who are within two metres of where the target stood, must make an immediate Challenging (+0) Willpower Test or
spend their next Turn fleeing from the attacker.
9
The powerful blow cleaves the target from gullet to groin, revealing his internal organs and spilling them on to the
ground before him. The target is now quite dead.
:asd:

Lost hand
...If a character loses both hands, he should either secure at least
one replacement or get someone to sharpen his teeth.

Lost Foot
... Losing both feet makes it hard to walk.

Lost Leg
Treat this as a lost foot, but the character cannot use the
Dodge Skill. Losing both legs means the character is half the
person he was, but the good news is he also becomes half the
target for his enemies.

AHAHAHAH
 
Ultima modifica:

[S]ir[B]ardiel

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Comunque non so se ci avete fatto caso, ma tra la Deathwatch e la Night's Watch di game of thrones ci sono tantissimi punti in comune :look:
 

[S]ir[B]ardiel

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Finito la missione in 5 sessioni, speravo ci si mettesse meno ma il ritmo lo si è preso solo le ultime 3 :asd:

Hanno rintracciato la sorgente dell'infestazione e si sono fatti strada facendo centinaia di morti fino ad una fabbrica di Prometheum, nel cui cuore hanno eliminato in uno scontro equilibrato il Genoraptor Alfa.
Questa era la missione tutorial, ora vediamo come se la cavano con cazzi seri :ehbeh:
 

[S]ir[B]ardiel

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sto leggendo su un forum di uno che non sa come tarare bene gli scontri, ha un party da 6 con bibliotecario e due heavy bolter nel gruppo
100 Mag Termagaunts
100 Mag Hormagaunts
100 Mag Hormagaunts
Flying Hive Tyrant
6 Shrikes
3 Ravenors


100 mag = orda di magnitudine 100, ovvero TANTISSIMISSIMO

è stato un GENOCIDIO di tiranidi.

@Mikhail Mengsk suggeriscimi delle malvagità da perpetrare ai loro danni
inb4 Daemonculaba
 

Mikhail Mengsk

MSPAINT OVERTYRANT
Fallen Angels.

Anzi, inventati una trama complicata nella quale si trovino in mezzo ai casini combinati da un Fallen ma alla fine debbano salvarlo dalla Deathwing perché è l'unico che può sistemare un casino più grosso.
 

[S]ir[B]ardiel

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sicuramente metterò un Caduto da qualche parte, ma considerato che è gente che è in giro da più o meno DIECIMILA ANNI dovrebbero essere a livello di potere dei maestri capitolari, nonchè con equipaggiamenti devastanti
aspetterò un po', prima
 

Mikhail Mengsk

MSPAINT OVERTYRANT
Fallo ferito e in un campo di stasi, venerato dai seguaci di una nazione guerriera su un pianeta X. Fai che un culto del Chaos vuole rapirlo e portarlo nell'Occhio del Terrore e invade il palazzo, con il team che deve combattere per portarlo invece al sicuro. Se e quando ci arrivano, atterra uno strike team della Deathwing che ha saputo del Caduto. Quindi azione di retroguardia e sparire prima che la Deathwing spazzi via il gruppo.
 

[S]ir[B]ardiel

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Visto che i miei pg si sono lagnati che i marine non sconfiggono in automatico la paura, gli ho fornito questo

Riguardo lo spirito con il quale gli Astartes collaborano nella Deathwatch:

Una sola squadra tipicamente conta 3-6 capitoli di provenienza diversa: gli Astartes solitamente NON combattono così.

Diciamo che sei un Ultramarine. Hai sempre combattuto affianco ad altri Ultramarines. Hai vissuto, respirato e combattuto seguendo il Codex.
Ora sei nella Deathwatch. Nel tuo team, c'è un tizio ammantato in pelliccia di lupo che se ne frega del Codex. C'è un tizio che dorme in una grossa bara di metallo collegata ad un apparecchio per la dialisi. C'è un tizio con una tunica bianca che rifiuta di dire di qualunque cosa lui sappia. C'è un tizio che preferisce combattere nascondendosi dietro ad un albero, cecchinando come uno scout. C'è un tizio il cui capitolo non ha cronache antecedenti 500 anni fa.
Se non fosse abbastanza, il tizio delle pelli di lupo e il tizio con la tunica si scannano continuamente, il tizio furtivo li sta filmando, e gli altri due stanno discutendo se sia intrinsecamente meglio l'assalto corazzato o l'assalto coi reattori dorsali.
E TU stai pensando che almeno 3 di questi individui siano dei pagani per il modo in cui il loro Capitolo è organizzato, perchè il Codex è tutto.
Questa gente è STRANA ma devi combatterci assieme come Fratelli.
Vedi divergenze che non sarebbero mai sorte in una Compagnia di Ultramarines. E devi risolverle.
Quindi quando un qualcosa di orrendo, enorme e feroce appare non sai se qualcuno ti guarderà le spalle: sai che un altro Ultramarine lo farebbe ma questi tizi... non ne hai idea.
Non ti puoi fidare di loro come ti fideresti dei tuoi "veri" Fratello.
- riportato e tradotto dai forum​

Questa è la fonte del pericolo psicologico per i Marine: le situazioni che forzano un tiro per Fear minano la Coesione del gruppo, che è una meccanica del combattimento in Squad Mode.
Se la Coesione va a zero la Squadra non sta più in piedi e si perdono tutti i bonus che magari potevano essere determinanti per una battaglia molto difficile.
 

[S]ir[B]ardiel

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Renown level is a measure of how famous, popular or just plain feared your Marine is. Renown is awarded after each mission by your GM at the same time (and in the same way as XP) based on your exploits and success (or failures). It's also entirely possible to lose renown should you do something particularly bad such as losing a sacred Deathwatch Relic, failing a mission utterly or killing a Novamarine that's on your side by setting him on fire with your psychic power after his armour was already full of holes after being attacked by Tyranids*****.....

Certain equipment has a renown requirement to it as well as a requisition cost in order to indicate it's rarity and/or importance to the Deathwatch. Any Marine could requisition himself a Chainsword, but he's need to be 'Respected' to get a Power sword and 'Distinguished' to get a Power Fist. Chapter Relics are understandably only available to Hero's.

***** Our Kill-Teams Librarian actually did this due to grossly underestimating the amount of damage that the 'Avenger' psychic power could do if you rolled above average. Which is why our kill-team now has the dubious honour of having the 'Talent' Enemy (Novamarines) even though we spent most of the missions bailing the useless motherfuckers out due to their utter incompetence.....
USELESS MOTHERFUCKERS
 
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